Що характерно для мистецтва північного причорноморя?
Что характерно для искусства северного Причерноморья?
Что характерно для искусства северного Причерноморья?
не понял, можно по русски?
Назва північного узбережжя Чорного моря і прилеглих до нього районів, головним чином стосовно часу грецької і римської колонізації (VI ст. до н. е. - II ст. н. е. ) і епохи Великого переселення народів (IV-VII ст.) . Поряд з спільними рисами, характерними для багатьох областей античного світу, культури та мистецтва Північного Причорномор'я притаманне і місцеве своєрідність, обумовлене контактами з племенами причорноморських степів - скіфами, синдами, меотами та ін. Воно виявилося найбільш повно в мистецтві епохи Боспорського царства (близько 480 до н. е. - II ст. н. е.) . Античних міст Північного Причорномор'я (столиця Боспорського царства Пантікапей, нині Керч; Ольвія, нині в Миколаївській області; Феодосія, Херсонес, нині в межах Севастополя, Фанагорія в Таманському затоці) були нерідко регулярними по плануванню (так звана система Гіпподамії), культових та громадських кам ’ яних будівлях застосовувалися елементи ордерів архітектурних, житлові будинки часто мали перистиль. Центром міста іноді був акрополь (Польща) . З Греції і Малої Азії в Північного Причорномор'я широко ввозилися скульптура і дрібна пластика з мармуру й теракоти, розписні вази, гемми, тканини, ювелірні вироби. Нерідко спеціально розраховані на місцевий, "варварський" ринок, вони включали в зображення сцени з життя навколишніх народів, образи грецьких і місцевих божеств (золотий гребінь з кургану Солоха з ажурним рельєфом, що зображають скіфів в бою, срібна ваза з кургану Чортомлик, електрова посудину з кургану Куль-Обидва і золота пектораль з так званої Товстої могили з рельєфами на теми скіфського побуту - все IV ст. до н. е.) . Творами античних майстрів є і багато ювелірні вироби в так званому скіфському "звіриному стилі", виявлені в скіфських курганах. У Північному Причорномор'ї зустрічаються багато різновиди античних похоронних споруд (у тому числі перекриті уступчатыми склепіннями кам'яні склепи з коридором-дромосом, склепи з півциркульними склепінням і ін.) . Своєрідні ольвийские бронзові дзеркала VI-V вв. до н. е. із стилізованим зображенням на ручках, місцеві зразки настінного розпису і скульптурної надгробків-стел, що відрізняються графічністю зображень, писана кераміка (ольвийские і боспорські вази зі стилізованими рослинними мотивами, боспорські "акварельні" пелики та ін.) . Високого рівня досягли медальерное мистецтво, обробка дерева (різьблені саркофаги, скриньки) . Місцеві особливості в мистецтві Північного Причорномор'я наростають до перших століть н. е. У III-IV вв. піддався нашестю варварських племен (готів, гунів та ін.) , які поклали край розвитку місцевої античної художньої культури. Разом з тим її традиції позначаються в мистецтві пізньоантичної і раннесредневековой епох (Херсонес) .